Curso de Música Antiga da Escola Superior de Música de Lisboa Admissões 2020/21

Dados do Evento

  • Data segunda-feira, 09 março 2020
  • Hora 11:00
  • Local Pequeno Auditório

Carmen Gimeno Fuentes prepara uma tese de doutoramento sobre as flautas de sistemas alternativos ao sistema Boehm usadas na Alemanha nos finais do século XIX e início do século XX.

Modificado em terça-feira, 03 março 2020 10:33

Dados do Evento

  • Data segunda-feira, 02 março 2020
  • Hora 12:00
  • Local salas 0.41, 0.67 e 1.10
  • Repetições ou continuação continua no dia seguinte (ver artigo principal)

O Prof. Martijn Van Iterson irá visitar a ESML para orientar uma série de eventos, entre os quais uma conferência/palestra, uma masterclass de música de conjunto, e aulas individuais.
Os eventos são abertos ao público.

Dados do Evento

  • Data sexta-feira, 28 fevereiro 2020
  • Hora 10:00
  • Local Pequeno Auditório
  • Repetições ou continuação continua no dia seguinte, concerto de encerramento às 18:00 no Auditório Vianna da Motta

MASTERCLASS E CONCERTO DE SAXOFONE COM O MAESTRO FABRICE MORETTI
Solista internacional e Artista Buffet Crampon

Dados do Evento

  • Data sexta-feira, 28 fevereiro 2020
  • Hora 10:00
  • Local Pequeno Auditório
  • Repetições ou continuação continua dia 29 de Fevereiro e 1 de Março no mesmo horário

Pepe Benítez é professor de clarinete no "Conservatório Profesional de Música Francisco Guerrero" de Sevilha e integra "L´Harmonie Nouvelle", grupo especializado na interpretação histórica com instrumentos originais. Estará na ESML de 28 de Fevereiro a 1 de Março para uma apresentação de clarinetes históricos e uma masterclass.

Dados do Evento

  • Data quinta-feira, 27 fevereiro 2020
  • Hora 10h00
  • Local sala Dinarde Machado (0.69)
  • Repetições ou continuação continua no dia seguinte à mesma hora

WORKSHOP DE CONTRAPONTO AO TECLADO com Isaac Alonso Molina professor no Conservatório Real de Haia
27 e 28 de Fevereiro | 10:00-13:00

Neste workshop, aberto a cravistas, organistas e pianistas, o professor Isaac Alonso de Molina (Conservatório Real de Haia) abordará modelos práticos de condução de vozes ao teclado, estabelecendo um conjunto de fórmulas que podem servir de base à improvisação em estilo, à prática do baixo contínuo e ainda à realização de partimenti.

INSCRIÇÕES Este endereço de email está protegido contra piratas. Necessita ativar o JavaScript para o visualizar.

BIOGRAFIA

Isaac Alonso de Molina (Valencia, 1980)
The harpsichordist and conductor Isaac Alonso de Molina prepared for his career with a wide ranging classical music training (graduating from the Conservatory of Valencia in 2001 and 2002 in four major subjects: piano, cello, chamber music and music theory), and hereafter combined a professional career (as keyboard player in the Orchestra of Valencia and teaching improvisation at the Conservatory of the same city) with private studies on composition and conducting, also attending diverse courses and seminars on musicology, music theory and historical performance practice.

After developing a strong interest towards Early Music and historically informed performance, he moved to The Netherlands in 2007 to study at the Royal Conservatory of The Hague, where he further graduated in harpsichord with Jacques Ogg. At the same time he undertook an independent task of comprehensive historical research and documentation, on which he bases his perspective on musical praxis. He was subsequently awarded the degree of Master of Music, specializing in historical conducting techniques (maestro di cappella / maestro al cembalo) under the additional guidance of teachers like Peter van Heyghen, Fabio Bonizzoni and Ton Koopman, and as a fellow of the Graduate Program of Fundación CajaMadrid in 2011-2013. In the last years he has performed from plainchant to 19th century symphonic music, including Medieval and Renaissance polyphony, instrumental music, concerted sacred music, keyboard solo music, chamber repertory, Baroque opera, etc. always with an unconditional approach to the sources as starting point. He has taken part in festivals in Spain, Portugal, Italy, Germany and The Netherlands. He’s founder and director of the ensemble La Academia de los Nocturnos, with which he focuses on Spanish Renaissance and Baroque music. He's founding member of Cantores Sancti Gregorii, specialized in the Medieval and Renaissance sacred repertory (Audience Prize of the Fabulous Fringe of the Utrecht Festival 2014), and regular colaborator of the ensembles Palma Choralis (Italy), Ars Lusitana (Portugal) and La Danserye (Spain).

He also founded The Eroica Project, orchestra with which he performed Beethoven's symphonies no. 1-3 on period instruments in 2012-2013. Presently he teaches at the Royal Conservatory of The Hague, and has also been invited to teach and lead projects in other Dutch conservatories such as Amsterdam, Utrecht and Tilburg. While living and working in The Netherlands, he continues striving for a greater appreciation of Early Music repertories and their performing practices in Spain.

In 2012-2014 he organized three successive editions of a summer course in Valencia. He has taugth a sacred polyphony workshop withing the Medieval/Renaissance Music courses of Morella (2014-2016), and from 2018 he leads the Academy of Spanish Polyphony of Pastrana.